Hledání

Hejtman Zimola realisticky: Třeba se dálnice D3 dočkají moje vnoučata

Publikováno: 13. 6. 2014

Kategorie: Jihočeský kraj

Cílem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je hledat nejrychlejší a nejoptimálnější varianty řešení dostavby dálnice D3, na ni navazující rychlostní komunikace R3, rychlostí komunikace R4 a s tím související urychlení výkupu pozemků. Po jednání s hejtmanem Jiřím Zimolou to v Českých Budějovicích v pátek 13. června 2014 řekl generální ředitel ŘSD Jan Kubiš.


Zimola na toto vyjádření reagoval trpkým citátem „Sliby se slibují, blázni se radují“. „Rád bych to viděl optimisticky, ale těch slibů, že bude dálnice hotová možná již v roce 2010, jsme na jihu Čech slyšeli už spousty. Já bych chtěl být strašně optimista, ale moje zkušenost mi velí být realistou a tudíž se budu těšit, že se této dálnice dočkají třeba moje vnoučata,“ dodal hejtman s tím, že by se tuze rád nechal překvapit o opaku.

Kvůli rychlosti Rakušanů nám hrozí mezinárodní blamáž

Představitelé kraje a města dostali mimo jiné informace o tom, že ještě letos začnou práce na rychlostní komunikaci R4 - vedoucí ve směru Praha, Písek, Strakonice a dále na Pasov. Konkrétně jde o obchvat Dubence. A v příštím roce přijde na řadu i letská křižovatka i obchvat Čimelic. Urychlení výkupu pozemků je zase na programu v případě stavby rychlostní komunikace R3 ve směru České Budějovice – Dolní Dvořiště. Jak Kubiš uvedl, právě tady totiž zatím nebyly vykoupeny pozemky žádné. A v souvislosti s tím, jak rychle jdou Rakušané svou dálnici této komunikaci od Lince naproti, připomněl hejtman hrozící mezinárodní blamáž.

Diskuse se také točila i kolem rozšíření silnice z Písku do Budějovic o třetí jízdní pruh či severní propojky od kruhového objezdu u Globusu v krajském městě směrem na Okružní ulici.

Bratři Bratránkovi i drahý tunel v rámci obchvatu Českých Budějovic

Pokud jde o dálnici D3, dotkly se obě strany při diskuzi například kauzy motocentra bratří Bratránkových v Táboře, se kterými vede ŘSD další jednání. Dále o pokračování dálnice z Veselí nad Lužnicí směrem na Budějovice i vlastního obchvatu krajského města. Zde se bojí Zimola zdržení hlavně kvůli hledání levnějších variant kvůli drahému tunelu.

„Chápu, že je na stavbu nutné pohlížet i z ekonomické stránky, ale mám strach, aby tento proces nevedl k tomu, že se hledáním optimálnějších variant dostaneme k tomu, že se ve finále po letech dostaneme k původní, nyní navržené variantě,“ naznačil.

Za nejpodstatnější pak hejtman označil skutečnost, že Kubiš označil zahájení realizace této části stavby D3 na rok 2017 a k tomu musí vše směřovat.

Galerie fotek